Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zvýšení použitelnosti knihovny Geovisto
Koscielniak, Tomáš ; Rusňák, Vít (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje vylepšení uživatelského rozhraní knihovny Geovisto pro vizualizaci geografických dat. Toho je dosaženo identifikováním problémů pomocí uživatelského testování a návrhu jejich řešení. Tato řešení byly implementovány a jejich přínos byl ověřen druhým uživatelským testováním. Výsledkem práce je rozšíření knihovny o legendy, jednotky u číselných hodnot a nástroj pro vizualizaci metadat, která zlepšují uživatelskou zkušenost při práci s knihovnou. Dalším výsledkem je také samostatná webová prezentace knihovny, jejích nástrojů a data miner.
Úspěšnost a strategie studentů při práci s mapou a faktory je ovlivňující
Havelková, Lenka ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Knecht, Petr (oponent) ; Bláha, Jan Daniel (oponent)
V dnešní době jsou nám čím dál častěji informace předkládány ve formě rozmanitých grafických materiálů. Mezi stěžejní prostředky vizualizace informací patří kromě grafů či schémat rovněž mapy. Přitom mapy jsou velmi komplexní reprezentací a pro efektivní práci s nimi je nutné porozumět množství konceptů a mít osvojené dovednosti a strategie práce s nimi. Z toho důvodu je důležité, aby v průběhu vzdělávání byla mapám věnována dostatečná pozornost. Pro z tohoto pohledu kvalitní výuku je nicméně nezbytné nejdříve dostatečně porozumět procesu práce s mapou a faktorům, které jej i jeho úspěšnost ovlivňují. Obecným záměrem této disertační práce proto je rozvinout toto porozumění. Konkrétněji si práce klade čtyři hlavní cíle. Jedním z těchto cílů je identifikovat úroveň mapových dovedností českých žáků a studentů při práci s tematickými mapami, které zejména v posledních letech nabývají na popularitě. Avšak běžně obsahují více či méně závažné kartografické nedostatky, které mohou mimo jiné zapříčiňovat vznik mylných představ jak o mapách samotných, tak i o jevech a územích, které znázorňují. Následně je hlavním cílem práce identifikovat a charakterizovat odlišné strategie při řešení úloh vyžadujících práci s tematickou mapou, které se pro žáky ukážou jako obtížné. Jak v případě úrovně mapových dovedností...
Zvýšení použitelnosti knihovny Geovisto
Koscielniak, Tomáš ; Rusňák, Vít (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje vylepšení uživatelského rozhraní knihovny Geovisto pro vizualizaci geografických dat. Toho je dosaženo identifikováním problémů pomocí uživatelského testování a návrhu jejich řešení. Tato řešení byly implementovány a jejich přínos byl ověřen druhým uživatelským testováním. Výsledkem práce je rozšíření knihovny o legendy, jednotky u číselných hodnot a nástroj pro vizualizaci metadat, která zlepšují uživatelskou zkušenost při práci s knihovnou. Dalším výsledkem je také samostatná webová prezentace knihovny, jejích nástrojů a data miner.
Miskoncepce žáků základních škol při práci s tematickou mapou
Šmídová, Michala ; Havelková, Lenka (vedoucí práce) ; Kocová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá identifikací a analýzou miskoncepcí vznikajících při práci s tematickou mapou u žáků devátých tříd základních škol. Je rozdělena na dvě základní části. První část je teoretická, seznamuje čtenáře s cíli práce a na základě odborné literatury definuje základní užívané pojmy. Podrobněji jsou zde představeny miskoncepce vyskytující se u žáků v tematické kartografii a je popsána metodika výzkumu. Na rešerši odborné literatury navazuje druhá část práce, která je zaměřena na kvalitativní výzkumnou činnost. K naplnění stanoveného cíle bylo metodou pro sběr dat zvoleno fenomenografické interview. Výzkumné šetření se uskutečnilo na pěti vybraných základních školách v Ústeckém kraji, v okrese Děčín, celkem na 20 žácích. Cílem výzkumu bylo konkrétně zjistit, zda a případně jaký má vliv na představy žáků jejich úroveň orientace v základních zeměpisných znalostech, užitá kartografická metoda a správnost tematické mapy. Klíčová slova: miskoncepce, mapová dovednost, tematická mapa, základní vzdělávání
Úspěšnost a strategie studentů při práci s mapou a faktory je ovlivňující
Havelková, Lenka ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Knecht, Petr (oponent) ; Bláha, Jan Daniel (oponent)
V dnešní době jsou nám čím dál častěji informace předkládány ve formě rozmanitých grafických materiálů. Mezi stěžejní prostředky vizualizace informací patří kromě grafů či schémat rovněž mapy. Přitom mapy jsou velmi komplexní reprezentací a pro efektivní práci s nimi je nutné porozumět množství konceptů a mít osvojené dovednosti a strategie práce s nimi. Z toho důvodu je důležité, aby v průběhu vzdělávání byla mapám věnována dostatečná pozornost. Pro z tohoto pohledu kvalitní výuku je nicméně nezbytné nejdříve dostatečně porozumět procesu práce s mapou a faktorům, které jej i jeho úspěšnost ovlivňují. Obecným záměrem této disertační práce proto je rozvinout toto porozumění. Konkrétněji si práce klade čtyři hlavní cíle. Jedním z těchto cílů je identifikovat úroveň mapových dovedností českých žáků a studentů při práci s tematickými mapami, které zejména v posledních letech nabývají na popularitě. Avšak běžně obsahují více či méně závažné kartografické nedostatky, které mohou mimo jiné zapříčiňovat vznik mylných představ jak o mapách samotných, tak i o jevech a územích, které znázorňují. Následně je hlavním cílem práce identifikovat a charakterizovat odlišné strategie při řešení úloh vyžadujících práci s tematickou mapou, které se pro žáky ukážou jako obtížné. Jak v případě úrovně mapových dovedností...
Návrh metodiky tvorby map CHKO
Pekařová, Kateřina ; Lysák, Jakub (vedoucí práce) ; Jaroš, Jakub (oponent)
Návrh metodiky tvorby map CHKO Abstrakt Hlavním cílem této bakalářské práce je vytvořit návrh metodiky tvorby map CHKO v Česku. První část práce je věnována seznámení se základními poznatky z tematické kartografie s důrazem na základní kartografická pravidla při tvorbě map. Následuje hodnocení již existujících map chráněných území v Česku i ve světě. Dále je dán přehled o datových zdrojích. A na základě poznatků z první části této práce je následně v praktické části práce vytvořen samotný návrh metodiky, který je otestován na ukázkových mapách. Klíčová slova: tematická mapa, ochrana přírody, prostorová data, kartografická generalizace, metodika
Miskoncepce žáků základních škol při práci s tematickou mapou
Šmídová, Michala ; Havelková, Lenka (vedoucí práce) ; Kocová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá identifikací a analýzou miskoncepcí vznikajících při práci s tematickou mapou u žáků devátých tříd základních škol. Je rozdělena na dvě základní části. První část je teoretická, seznamuje čtenáře s cíli práce a na základě odborné literatury definuje základní užívané pojmy. Podrobněji jsou zde představeny miskoncepce vyskytující se u žáků v tematické kartografii a je popsána metodika výzkumu. Na rešerši odborné literatury navazuje druhá část práce, která je zaměřena na kvalitativní výzkumnou činnost. K naplnění stanoveného cíle bylo metodou pro sběr dat zvoleno fenomenografické interview. Výzkumné šetření se uskutečnilo na pěti vybraných základních školách v Ústeckém kraji, v okrese Děčín, celkem na 20 žácích. Cílem výzkumu bylo konkrétně zjistit, zda a případně jaký má vliv na představy žáků jejich úroveň orientace v základních zeměpisných znalostech, užitá kartografická metoda a správnost tematické mapy. Klíčová slova: miskoncepce, mapová dovednost, tematická mapa, základní vzdělávání
Spektrální projev výškopisu Marsu
Kopecký, Kamil ; Kolář, Jan (vedoucí práce) ; Čábelka, Miroslav (oponent)
Spektrální projev výškopisu Marsu Abstrakt Cílem této práce je seznámení s problematikou kartografie Marsu, vytvoření mapových výstupů a analyzování spektrálních projevů výškopisu. V první části je provedena rešerše používaných těles, souřadnicových systémů, kartografických zobrazení, historie vymezení nultého poledníku. Praktická část se zabývá metodologickým postupem tvorby mapy výškopisu Marsu a zároveň jeho analýzou. Klíčová slova: mapová zobrazení, Mars, obrazová data, tematická mapa
Tematické a účelové mapy
TRSKOVÁ, Martina
Cílem této bakalářské práce je popis tematických a účelových map. Úvodní část je věnována vymezení základních pojmů obecné kartografie. Následující části popisují hlavní rozdíl mezi tematickými a účelovými mapami, k čemu se tyto mapy v praxi používají a jak vznikají. Práce také zahrnuje kapitolu o obsahu tematických a účelových map a jejich kompozici. Pozornost je také věnována kartografickým vyjadřovacím prostředkům. Pro názornost byly zařazeny příklady a ukázky vybraných map.
Tematické a účelové mapy
MAŠKOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce popisuje tematické a účelové mapy. V úvodní části jsou uvedeny základní definice z kartografie. Dále práce charakterizuje tematické a účelové mapy a rozdíly mezi nimi. Následující část se zabývá členěním map. Práce také zahrnuje kapitolu o obsahu a náplni tematických map a rozebírá jejich kompozici. Zvláštní pozornost je věnována kartografickým vyjadřovacím prostředkům. Závěrečná část obsahuje ukázky map a hodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.